کل

کارت کنکور دکتری ۹۹ منتشر شد/ تمام داوطلبان باید ماسک داشته باشند (99/5/6)

ایران کنفرانس

کارت کنکور دکتری ۹۹ منتشر شد/ تمام داوطلبان باید ماسک داشته باشند

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۹ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان می توانند به صورت اینترنتی کارت خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۹ می‌توانند از امروز دوشنبه ۶ مرداد ۹۹ کارت ورود به جلسه آزمون خود را با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org دریافت کنند.

داوطلبان می توانند با روش های شماره پرونده و کد پیگیری، شماره پرونده و سریال ثبت نامی، شماره پرونده و شماره داوطلبی، شماره پرونده و کد ملی کارت خود را دریافت کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. ضمناً سایر اطلاعات دیگر در برگ راهنمای شرکت در آزمون که همزمان با کارت شرکت در آزمون بر روی درگاه این سازمان قرار گرفته قابل پرینت و دریافت است.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده فرآیند آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ در ۶۰ شهرستان مختلف کشور آغاز خواهد شد. نام و آدرس حوزه امتحانی بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان مشخص شده است.

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون داوطلبان بر مبنای شهرستان محل آزمون آنان در سایت سازمان سنجش درج شده است و داوطلبان درصورت وجود نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون باید براساس توضیحات بند «د» (یادآوری‌های مهم) اقدام و در صورت نیاز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲ و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ یکی از روزهای سه‌شنبه ۷ مرداد و یا چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹ به حوزه‌های رفع نقص کارت مراجعه کنند.

شرایط نقص کارت آزمون و نحوه رفع نقص

مغایرت در اطلاعات بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ (شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، معدل مقطع کارشناسی، تاریخ فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی، موسسه فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی، معدل مقطع کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ‌التحصیلی کارشناسی‌ارشد، مؤسسه فارغ‌التحصیلی کارشناسی‌ارشد، هیات علمی (مربی آموزشی رسمی)، دانشگاه محل خدمت مربیان آموزشی رسمی) باید در لینک مربوطه اصلاح شود.

داوطلب لازم است برای اصلاح مورد یا موارد ذکر شده از طریق لینک مربوط در سایت سازمان سنجش حداکثر تا تاریخ ۹ مرداد ۹۹ منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات، نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

داوطلبان در صورتی که نسبت به بندهای ۳، ۷ و ۱۳ (جنس، معلولیت و زبان خارجی) کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده کردند، لازم است در یکی از روزهای سه‌شنبه ۷ مرداد ۹۹ و یا چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹ به حوزه‌های رفع نقص کارت مراجعه کنند و موضوع را پیگیری کنند تا مشکل برطرف شود.

در خصوص بندهای ۱۲ و ۲۱ (نام رشته امتحانی و محل برگزاری آزمون) هیچ‌گونه تقاضایی پذیرفته نخواهد شد.

تبصره: آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای فارغ‌التحصیل شده و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ در مقاطع مذکور فارغ‌التحصیل می‌شوند، باید نسبت به ویرایش و یا درج معدل فارغ‌التحصیلی (برای فارغ‌التحصیلان ۳۰ بهمن ۹۸) و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده (برای فارغ‌التحصیلان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹) خود تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ اقدام کنند.

این داوطلبان باید اصل گواهی تکمیل و تایید شده توسط دانشگاه محل تحصیل، مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ را در زمان مصاحبه همراه داشته و ارائه کنند.

چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۸ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون وجود دارد، برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (سپاه پاسداران)، وزارت جهاد کشاورزی، ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و سهمیه رزمندگان (واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح) لازم است حداکثر تا تاریخ ۹ مرداد ۹۹ به قسمت ویرایش اطلاعات کارت آزمون در سایت سازمان سنجش مراجعه و سهمیه مذکور اصلاح شود.

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس است یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله فاقد مهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و … است ضروری است در ساعات مشخص شده روزهای سه‌شنبه ۷ مرداد ۹۹ و یا چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹ شخصاً ضمن همراه داشتن دو قطعه عکس ۴*۳ (که در سال جاری تهیه شده باشد) و کارت شناسایی ملی یا شناسنامه عکس‌دار به باجه‌های رفع نقص مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود.

اضافه شدن ماسک به لوازم ضروری همراه داوطلب

داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار و چند مداد سیاه نرم پر رنگ، مداد پاکن، مدادتراش، سنجاق و ماسک به همراه داشته باشند. از ورود داوطلبانی که کارت شرکت در آزمون و کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه) به همراه نداشته باشند به جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد.

آوردن وسائل اضافی به جلسه آزمون (بجز مدارک مندرج در بند ۵ فوق) و هرگونه وسیله ارتباطی، الکترونیکی، و محاسباتی (از قبیل تلفن همراه حتی خاموش، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، پیجر و ماشین حساب)، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن اکیداً ممنوع است.

به همراه داشتن هرکدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط برابر آیین نامه تقلب و تخلف رفتار خواهد شد و موجب محرومیت از گزینش در آزمون می‌شود.

دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی

داوطلبان لازم است موارد اعلامی به منظور حفظ سلامتی خود، سایر داوطلبان و خانواده‌ها رعایت کنند.

۱. زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

۲. برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنید.

۳. از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری کنید.

۴. هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنید.

۵. همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

۶. حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور هستند، بنابراین اکیداً توصیه می‌شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

۷. به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۸. در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری کنید.

۹. برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

۱۰. از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری کنید.

۱۱. هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

۱۲. در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتماً با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنید.

۱۳. در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید.

۱۴. به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و در جلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

۱۵. لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. تاکید می‌شود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.

۱۶. پاک کردن و ضدعفونی کردن دست بعد از درج اثر انگشت در پاسخنامه با پدالکلی (که توسط حوزه امتحانی به شما تحویل می‌شود) حتماً انجام شود.

۱۷. سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می‌شود نظیر صندلی‌ها، دستگیره درب‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه داوطلبان آزمون دکتری سال ۹۹

همه داوطلبان این آزمون لازم است از روز سه‌شنبه ۷ مرداد ۹۹ به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام و پرینت گواهی سلامت صادره شده را در روز برگزاری آزمون به حوزه امتحانی تحویل دهند.

 

برگزاری پنجمین دوره کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران

ایران کنفرانس

برگزاری پنجمین دوره کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران

پنجمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران به عنوان بزرگترین، معتبرترین و منظم ترین گردهمایی سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی حوزه کشاورزی، منابع طبیعی،صنایع غذایی، محیط زیست و گردشگری خاورمیانه در کشور ایران در تاریخ 16 الی 18 دی ماه 1399 با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 7686869 با شرکت بیش از 3500 نفراز فعالین این عرصه شامل دانشگاهيان، صاحب نظران، سياستگزاران و مديران، دانشجویان، سازمان هاي ذي ربط و علاقه مند، مهندسين و متخصصان از کشورهای مختلف جهان با همکاری دانشگاه شیراز،دانشگاه یاسوج و دانشگاه مازندران در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌گردد. این کنگره در نظر دارد با معرفي توان علمي و كاربردي براي ارتقای سطح كيفي کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری و همچنين بررسي نيازمندي و ضرورت‌هاي آموزش موارد فوق گام برداشته و با شناسايي نگرش‌ها، تجربيات نوين و تحليل ابعاد نظري و كاربردي توسعه پایدار، به تحليل ،آموزش و پژوهش آن بپردازد.

‌ این رویداد مهم بین المللی از سال 1393 به صورت سالیانه و منظم و با بالاترین استاندارد های پژوهشی و علمی و مجوز های مربوطه و با همکاری، حمایت و پشتیبانی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر کشور از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه یاسوج ،دانشگاه هنر اسلامی تبریز،دانشگاه مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردیده و با توجه به اعتبار بالا و پشتوانه علمی خود همه ساله در مجامع ، سایت های تخصصی مربوطه و نهاد های معتبر داخلی و خارجی نمایه گردیده و مقالات و دستاوردهای علمی آن ثبت گردیده است. با توجه به اعلام دبیرخانه کنگره ايجاد فرصتي مناسب براي تبادل اطلاعات و ارایه دستاوردهاي نوین پژوهشي واجرایی بين انديشمندان، محققان، صنعتگران، دانشجویان و دست‌اندرکاران در زمينه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری کشور و جهان از مهمترین هدف برگزاری این کنگره با حضور اساتید برجسته بین المللی به خصوص از کشور ایتالیا و ترکیه می باشد.

" این کنگره به عنوان بزرگترین، معتبرترین و منظم ترین گردهمایی سالانه علمی، پژوهشی و اجرایی حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری خاورمیانه در کشور ایران بوده که دارای مجوز رسمی برگزاری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره 7686869 بوده و لذا تحت تایید و حمایت آن وزارت خانه و تمام دانشگاه ها و سازمان های وابسته می باشد.شایان ذکر است طبق قوانین جدید وزارت علوم  تنها مقالات ارائه شده در کنگره های بین المللی با سابقه و دارای مجوز وزارت علوم دارای امتیاز پژوهشی و نمره پایان نامه می باشند. "

محورهای اصلی کنگره عبارت اند از: کشاورزی و توسعه پایدار،آبخیزداری و مدیریت منابع آب و خاک،مدیریت حاصلخیزی و زیست فناوری خاک،منابع طبیعی و توسعه پایدار،علوم صنایع غذایی،مهندسی ژنتیک و اصلاح نباتات،مدیریت ، ترویج و اقتصاد در بخش کشاورزی،علوم شیلات و آبزیان،علوم دامی و دامپزشکی،تولیدات گیاهی و علوم باغبانی،نانو تکنولوژی در کشاوزی،علوم زراعت،علوم جنگل و مرتع،بیابان و بیابان زدایی،پدافند غيرعامل در کشاورزی و محیط زیست،مدیریت سوانح طبیعی و مدیریت بهره وری از طبیعت،مدیریت انرژی و توسعه پایدار،زیست بوم پایدار و توسعه،تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار کشاورزی،محیط زیست انسانی و توسعه پایدار،محیط زیست طبیعی و توسعه پایدار،محیط زیست ،آب و فاضلاب،محیط زیست ، هوا و صوت،مهندسی محیط زیست و محیط زیست شهری،توریسم ، گردشگری ، طبیعت گردی و توسعه پایدار.

علاقه مندان حداکثر تا 30 شهریور ماه فرصت دارند تا مقالات خود را از طریق پورتال کنگره ارسال نمایند.

نمایشگاه تخصصی جانبی، مسابقه عکاسی ، تورهای تخصصی ، کارگاه های آموزشی تخصصی وسخنرانی های کلیدی و نشست های علمی در راستای این کنگره برگزار خواهند شد. نمایشگاه تخصصی جانبی کنگره فرصتی کم نظیر برای معرفی شرکت ها و کسب و کارهای مرتبط و معرفی محصولات و خدمات در این عرصه خواهد بود. برای کلیه شرکت کنندگان در کنگره گواهینامه آموزشی معتبر بین المللی صادر گردیده همچنین کلیه مقالات پذیرفته شده کنگره علاوه بر نمایه درSID، کنسرسیوم محتوای ملی و سیویلیکا در قالب کتاب مجموعه مقالات چاپ گردیده و کلیه مقالات برگزیده بدون نیاز به داوری مجدد در نشریات و ژورنال های معتبرپژوهشی، تخصصی ،ISI و ISCپشتیبان کنگره رایگان چاپ خواهند گردید.

علاقه مندان جهت ارسال مقالات، شرکت در کنگره و حضور در نمایشگاه تخصصی وکسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشارکت در این رویداد مهم بین المللی می توانند به پورتال کنگره به آدرس www.5icsda.ir مراجعه نموده و یا با دبیرخانه کنگره به شماره 04133376642 تماس حاصل فرمایند.

 

تقویم تمام آزمون های کشوری که معوق شدند (99/4/26)

ایران کنفرانس

تقویم تمام آزمون های کشوری که معوق شدند

آزمون های کشوری که قرار بود در روزهای اخیر برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس به تعویق افتاد. تمامی این آزمون ها با دو هفته تاخیر در مردادماه برگزار می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته گذشته چندین آزمون کشوری به دلیل شیوع بیشتر بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامت داوطلبان به تعویق افتادند.

آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، آزمون زبان وزارت بهداشت و آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، پنج آزمون کشوری بودند که به تعویق افتادند و زمان جدیدی برای آنها در نظر گرفته شد.

همچنین با توجه به تغییرات زمان آزمون‌ها، زمان سه آزمون ارزشیابی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی نیز با تغییر مواجه شد.

جدول تغییرات زمانی آزمون‌های کشوری

ردیف نوع آزمون زمان قبلی برگزاری زمان جدید برگزاری
۱ آزمون دکتری تخصصی Ph.D (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ ۲۶ تیرماه ۹۹ پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹
۲ آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی (Ph.D) ۲۷ تا ۳۰ تیرماه ۹۹ جمعه، شنبه و یکشنبه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ مردادماه ۹۹
۳ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ ۲ و ۳ مردادماه ۹۹ پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ مردادماه ۹۹
۴ آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت ۲ مردادماه ۹۹ ۷ مردادماه ۹۹
۵ آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی ۳ مردادماه ۹۹ جمعه ۱۷ مردادماه ۹۹

زمان آزمون زبان انگلیسی MHLE (دوره ۵۷) با چند روز تأخیر به جای ۲ مرداد در روز سه شنبه ۷ مرداد برگزار می‌شود.

همچنین آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور نیز که قرار بود در روز جمعه ۳ مرداد ۹۹ به طور همزمان در ۴۳ حوزه دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود به روز جمعه ۱۷ مردادماه موکول شد.

با توجه به این تغییرات، همچنین آزمون‌های «سیزدهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور»، «نوزدهمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور» و «هفتمین دوره آزمون ارتقای دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور به دکتری عمومی داروسازی» که قرار بود ۱۰ مرداد برگزار شوند، به چهارشنبه ۸ مردادماه موکول شد.

 

فرصتهای پسادکتری برای دانش‌آموختگان کل کشور در دانشگاه شیراز (99/4/25)

ایران کنفرانس

فرصتهای پسادکتری برای دانش‌آموختگان کل کشور در دانشگاه شیراز

رییس بنیاد نخبگان استان فارس از اعطای فرصت‌های پسادکتری دانشگاه شیراز به دانش‌آموختگان سراسر کشور خبر داد و گفت: این تسهیل با همکاری مجمع خیران نخبه‌پرور اعطا می‌شود.

به گزارش ایسنا، حبیب شریف در تشریح اقدامات انجام شده توسط این مجموعه با همکاری مجمع خیران نخبه‌پرور فارس، از ایجاد فرصت‌های پسادکتری برای دانش‌آموختگان مقطع دکتری خبر داد و گفت: این فرصت‌ها برای رشته‌های مختلف دانشگاه‌های کشور و برای فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌های شیراز است.

وی افزود: فرصت‌های ایجاد شده در قالب دوره پسادکتری یا تقاضامحور هستند؛ یعنی طرحی که بر اساس نیاز نهادهای دولتی یا غیردولتی در قالب قرارداد بین دانشگاه و نهاد مربوطه انجام می‌شود و یا دوره پسادکتری اولویت‌محور یعنی طرحی که بر اساس یکی از اولویت‌های پژوهشی در اسناد رسمی علم و فناوری کشور انجام می‌شود، به افراد مشمول اعطا می‌شوند.

شریف ادامه داد: دانش‌آموختگان دانشگاه‌‎های سراسر کشور با توجه به سوابق علمی خود می‌توانند با بررسی دقیق و مطالعه شرایط هر کدام از فرصت‌های ایجاد شده، نسبت به انتخاب نوع پسادکتری مورد نظر اقدام کنند.

رییس بنیاد نخبگان استان فارس خاطرنشان کرد: ارسال تقاضای همزمان در چند نوع از این دوره‌ها نیز میسر است؛ اما در نهایت هر متقاضی قادر به انجام یکی از موارد خواهد بود.

بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان، متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاع از فرصت‌های پسادکترا به سامانه بنیاد نخبگان استان فارس مراجعه کنند.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 25 تیر 1399 ، 07:57)

 

آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها در دانشگاه آزاد (99/4/4)

ایران کنفرانس

آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها در دانشگاه آزاد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۴۴ پرونده بورسیه به هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد ارجاع شد که از این تعداد ۱۰ بورسیه شروع به کار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدمهدی طهرانچی در مورد دستور جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها که به بررسی عملکرد دو ساله هیأت مرکزی جذب مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داشت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این هیأت در طی دو سال اخیر پرداخت و گفت: سند دانشگاه اسلامی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با تأکید بر اینکه در متن سند دانشگاه اسلامی به صورت جداگانه اشاره شده که همه دستگاه‌ها برای اجرای سند متعهد هستند، افزود: به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی در کنار وزارتین در رابطه با موضوع اعضای هیأت علمی وظایف خود را به طور مستقل پیگیری کرده است.

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی ۲۵۳۸۴ عضو هیئت علمی در سال ۱۳۹۶ و در حال حاضر ۲۳۷۶۲ عضو هیأت علمی و همین طور ۴۳ هزار استاد به صورت حق‌التدریس دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که تعداد عضو هیأت علمی نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: تعداد مربیان و بورسیه‌ها نیز کاهش داشته و از سوی دیگر تعداد اساتید تمام‌وقت از ۳۳۷ نفر به ۴۱۰ نفر رشد داشته است.

طهرانچی با تأکید بر اینکه از تاریخ ۲ بهمن ۹۶ مصوب شد دانشگاه آزاد اسلامی هیأت مرکزی جذب مستقل داشته باشد، تصریح کرد: تا کنون ۲۸ جلسه هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده که در اکثر این جلسات پنج عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رؤسای هیأت مرکزی جذب وزارتین علوم و بهداشت حضور داشته‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه از فراخوان‌های قبلی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۵۵۰ پرونده باقی مانده بود، خاطرنشان کرد: کار اصلی این هیأت حل مسائل گذشته و ساماندهی فراخوان‌های قدیم و همچنین به‌روز کردن فرآیند جذب و اعلام فراخوان جدید در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

طهرانچی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه آزاد اسلامی باید عدد ۶۰ باشد، گفت: به غیر از ۸ رشته، نسبت دانشجو به استاد کمتر از ۲۰ است.

وی با تأکید بر اینکه استاندارها در رشته پزشکی به طور جد در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد پرستارهای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت می‌شوند و در حوزه پزشکی ۷۷۱ نفر در فراخوان جذب دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد نحوه جذب هیأت علمی در این دانشگاه گفت: هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی نظارت بر ۳۱ هیأت اجرایی جذب استانی و همین‌طور هیأت اجرایی جذب حوزه پزشکی دارد که عضو هیأت علمی برای استان جذب و محل خدمتش شهرستان تعیین می‌شود.

طهرانچی ابراز امیدواری کرد: با انجام فعالیت‌های فرهنگی به منظور بازآرایی چهره دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقاء علمی و گسترش فضای انقلابی، جذب هیأت علمی این دانشگاه افزایش یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۴۴ پرونده بورسیه به هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد ارجاع شد که از این تعداد ۱۰ بورسیه شروع به کار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کد استادی در راستای کاهش اعضای حق‌التدریس را به عنوان یکی دیگر از اقدامات هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد عنوان کرد.

در پایان پس از بحث و بررسی، اعضای جلسه با تمدید مجوز هیأت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی تا ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ موافقت کردند و مقرر شد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ابهامات حقوقی در این زمینه را بررسی و رفع کند.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس