کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان

ششمین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری

کل

جزئیات و تغییرات آزمون ارشد پزشکی اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام از شنبه (92/11/9)

ایران کنفرانس

جزئیات و تغییرات آزمون ارشد پزشکی اعلام شد / آغاز ثبت‌نام از شنبه

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اعلام جزییات آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 93 از آغاز ثبت‌نام داوطلبان این آزمون از روز شنبه 12 بهمن ماه سال جاری خبر داد.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های پزشکی سال 93 از روز شنبه از طریق سایت مرکز سنجش به نشانی www.sanjeshp.ir آغاز می‌شود و تا سوم اسفند ادامه دارد.

وی همچنین اظهار کرد: فرصت دوباره‌ای برای جاماندگان از ثبت نام و همچنین ویرایش اطلاعات داوطلبانی که ثبت‌نام کرده اند از 11 تا 15 اسفند درنظر گرفته شده است.

وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد پزشکی 93 به صورت همزمان در 30 مرکز استان برگزار خواهد شد که شامل تمام استان‌ها به غیر از استان البرز به دلیل نزدیکی به تهران می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی همچنین با اشاره به احتمال تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی خاطرنشان کرد: طبق اعلام قبلی این آزمون قرار بود در روزهای هفتم و هشتم تیر ماه سال آینده برگزار شود با به دلیل تداخل با زمان برگزاری آزمون ارشد پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه به اینکه درصد بالایی از داوطلبان در هر دو آزمون شرکت می‌کنند مذاکراتی با دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد تا درباره زمان برگزاری آزمون‌ها به توافقی دست پیدا کنیم که این آزمون‌ها با یکدیگر تداخلی نداشته باشند.

پورکاظمی درباره ظرفیت پذیرش آزمون 93 ارشد پزشکی نیز اظهار کرد: ظرفیت پذیرش آزمون هنوز مشخص نیست ولی سال گذشته از میان 70 هزار داوطلب 5974 تن در 62 رشته پذیرفته شدند بنابراین ظرفیت آزمون 93 کمتر از سال گذشته نخواهد بود و ممکن است افزایش هم پیدا کند.

شرط مدرک در آزمون ارشد پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی همچنین بااشاره به محدودیت‌ شرکت داوطلبان گروه‌های آموزشی مختلف و فارغ‌التحصیلان وزارت علوم در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پزشکی خاطرنشان کرد: برخلاف مصوبه شورای عالی وزارت علوم که داوطلبان از هر رشته‌ای می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته هر کدام از رشته‌ها شرکت کنند، وزارت بهداشت در این زمینه محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: براین اساس امکان شرکت دارندگان مدرک کارشناسی وزارت علوم در این آزمون بستگی به رشته تحصیلی و رشته کارشناسی ارشد مورد نظر آن‌ها دارد و براساس مصوبه شورای عالی وزارت بهداشت جزئیات امکان شرکت هر کدام از داوطلبان در رشته‌های کارشناسی ارشد پزشکی در دفترچه مربوط به ثبت نام به شکل جداولی روی سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی قرار داده شده است.

به گفته وی، تنها کسانی می‌توانند در یکی از رشته‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته پزشکی شرکت کنند که مدرک کارشناسی مرتبط با آن رشته را داشته باشند.

پورکاظمی با تاکید بر اینکه جزئیات دروس آزمون هر رشته و ضریب هر درس در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته آورده شده است، اظهار کرد: بنابراین لازم است داوطلبان دفترچه راهنمای آزمون را از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی مطالعه کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خاتمه با اشاره به افزایش شمار رشته‌های آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه پزشکی از 62 رشته به 70 رشته در سال جاری، گفت: به عنوان مثال رشته پرستاری در آزمون 93 براساس نظر گروه آموزشی به چهار رشته سلامت جامعه، پرستاری کودکان، پرستاری داخلی جراحی و روان پرستاری افزایش پیدا کرده است. رشته‌های اکولوژی انسانی، شیمی دراویی، علوم تغذیه در بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه، علوم داروهای پرتوزا و کنترل مواد خوراکی و‌ آشامیدنی از دیگر رشته‌هایی است که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه پزشکی افزایش داده شده است.

 

بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های جهان (92/11/9)

ایران کنفرانس

بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های جهان

در رده‌بندی جدیدی که از سوی موسسه بین‌المللی «تایمزهایراجوکیشن» (THE) منتشر شد، 25 دانشگاه برتر جهان به لحاظ شاخص «چشم‌انداز بین‌المللی» معرفی شدند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برای اغلب دانشگاه‌های تحقیقاتی جهان رتبه آنها در رده‌بندی‌های جهانی حیاتی و مهم است چرا که با وجود یک شبکه قدرتمند و جهانی، دانشگاه‌ها می‌توانند بهترین استعدادهای علمی را شناسایی کرده و با جذب دانشجویان مستعد، تحقیقات مشترک و نوآورانه‌ای را انجام دهند. این مساله سبب شکل‌گیری موسسات آموزشی چندگانه و رفع مشکلات و نگرانی‌های جهان می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه رسمی موسسه «تایمزهایراجوکیشن»، فهرست 25 دانشگاه برتر جهان از نظر شاخص «چشم‌انداز بین‌المللی» آنها و به ترتیب امتیازی که کسب کرده‌اند به شرح زیر است:

«دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان» - سوئیس

این دانشگاه سوئیسی که یک موسسه تحقیقات و فناوری است با در اختیارداشتن بیش از 250 لابراتوار و آزمایشگاه تحقیقاتی، یک مرکز مهم تبادل علم در سوئیس محسوب می‌شود. دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) در فضایی به وسعت حدود 460 هکتار و در حاشیه دریاچه « ژنو» احداث شده است. امتیاز این دانشگاه از نظر شاخص چشم‌انداز بین‌المللی 98.2 اعلام شده است.

«انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ» - سوئیس

«انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ» که با کسب امتیاز 96.7 در رتبه دوم این رده بندی قرار دارد در سال 1855 میلادی تاسیس شده و حدود 18 هزار دانشجو از بیش از 100 کشور جهان در آن مشغول به تحصیل هستند. داوطلبان برای تحصیل در این دانشگاه حتما نباید به تیزهوشی «آلبرت انیشتن» باشند چراکه هر شهروند سوئیسی در صورت قبولی در آزمون نهایی دبیرستان‌های این کشور می‌تواند وارد این دانشگاه شود. جالب است بدانید که آلبرت انیشتن نیز در سال 1901 میلادی دیپلم خود را از این دانشگاه دریافت کرده است.

دانشگاه «ژنو» - سوئیس

دانشگاه «ژنو» سوئیس در این رده‌بندی امتیاز 96.7 را کسب کرده است. در این دانشگاه افراد مشهوری نظیر «ژان پیاژه»، «جورج استاینر» و «کوفی عنان» تحصیل کرده‌اند.

«دانشگاه ملی سنگاپور»

«دانشگاه ملی سنگاپور»‌ (NUS) یک دانشگاه برجسته آسیایی و با شهرتی جهانی است. این دانشگاه آموزش و تحقیقات را با شیوه جهانی و با تمرکز بر چشم‌اندازی آسیایی ارائه می‌دهد. در این رده‌بندی، امتیاز این دانشگاه 94.3 اعلام شده است.

«دانشگاه رویال هالووی لندن»

این دانشگاه پس از ادغام دو دانشگاه‌ «بدفورد» و دانشگاه اصلی «رویال هالووی» شکل گرفت. امتیاز این دانشگاه 92.6 اعلام شده است.

«کالج سلطنتی لندن»

«کالج سلطنتی لندن» با کسب امتیاز 91.8 در رتبه ششم این رده‌بندی قرار گرفته است. این دانشگاه که تمرکز اصلی آن در فعالیت‌های تحقیقاتی است، چهار دانشکده داروسازی، علوم طبیعی، مهندسی و بازرگانی دارد. کالج سلطنتی لندن در سال 1907 میلادی به عنوان زیرمجموعه «دانشگاه لندن» تاسیس شد اما در سال 2007 میلادی مستقل شد. این دانشگاه از 126 کشور جهان دانشجو دارد.

«دانشگاه ملی استرالیا»

این دانشگاه در سال 1946 میلادی به دستور دولت فدرال استرالیا در قلب این کشور یعنی «کانبرا» تاسیس شد. این دانشگاه موفق به کسب امتیاز 91.4 در رده‌بندی اخیر موسسه تایمزهایراجوکیشن شده است.

«دانشگاه اینسبروک» - اتریش

دانشکده‌های مختلف و متعدد این دانشگاه در مناطق مختلف اتریش فعالیت دارند و به همین دلیل این دانشگاه به صورت یک مجموعه واحد نیست. دانشگاه اینسبورک تا پیش از سال 2005 میلادی تنها شش دانشکده داشت اما امروزه توسعه بیشتری یافته و با داشتن 4500 کارمند و عضو هیات علمی، بیش از 27 هزار و 500 دانشجو را در 16 دانشکده جای داده است. امتیاز چشم‌انداز بین‌المللی دانشگاه اینسبروک در این رده بندی 91.4 اعلام شده است.

دانشگاه «بازل» - سوئیس

دانشگاه‌ «بازل»‌، قدیمی‌ترین دانشگاه سوئیس است. این دانشگاه در زمره دانشگاه‌های مطرحی چون «اراسموس»، «پاراسلسیوس»، «یونگ» و «نیچه» قرار دارد. امتیاز این دانشگاه نیز 91.1 اعلام شده است.

دانشگاه «ماکواری» - استرالیا

این دانشگاه، سومین دانشگاهی است که در سال 1964 میلادی در سیدنی و در فضایی به وسعت 125 هکتار تاسیس شد. این دانشگاه نیز در رده بندی چشم انداز بین المللی دانشگاه‌های جهان امتیاز 91.1 را کسب کرده است.

دانشگاه «نانیانگ» سنگاپور

دانشگاه نانیانگ سنگاپور، دیگِ جوشان استعدادهای جهانی است که در آن استادان برجسته‌ای وظیفه آموزش دانشجویان را برعهده دارند. در سال 2003 میلادی «فردی بوئی» در این دانشگاه توانست کوچکترین «پمپ پیزوالکتریک» قلب را اختراع کند. امتیاز چشم‌انداز بین‌المللی این دانشگاه 91 است.

دانشگاه آکسفورد

26 نخست‌وزیر در تاریخ انگلیس، 30 سیاستمدار بزرگ جهان، 12 رهبر دینی و 20 اسقف اعظم «کنتربری» همگی دانش آموخته آکسفورد هستند. این دانشگاه در قرن 13 میلادی تاسیس شد. دانشگاه آ‌کسفورد که از نظر قدمت سومین دانشگاه قدیمی و فعال در جهان محسوب می‌شود 12 هزار رشته تحصیلی کارشناسی در 38 دانشکده و شش دانشکده دائمی خصوصی ارائه می‌دهد. در این رده‌بندی، امتیاز این دانشگاه 90.2 اعلام شده است.

«کالج دانشگاهی لندن»

«کالج دانشگاهی لندن» (UCL) از 150 کشور جهان دانشجو دارد که این دانشجویان بین‌المللی بیش از یک سوم بدنه اصلی دانشجویی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. این دانشگاه در رده بندی چشم‌انداز بین‌المللی امتیاز 90.2 را کسب کرده است.

«دانشگاه وین» - اتریش

دانشگاه وینِ اتریش قدیمی‌ترین دانشگاه ‌آلمانی زبان در جهان است که در سال 1365 میلادی تاسیس شده و سهم عمده‌ای در پیشرفت علم پزشکی در قرن بیستم داشته است چرا که در سال‌های 1914-1927-1930-1936 و 1973 میلادی پنج برنده جایزه نوبل تربیت کرده است. امتیاز این دانشگاه 89.5 است.

دانشگاه‌«ماستریخت» هلند

دانشگاه «ماستریخت» هلند یک دانشگاه کاملا دو زبانه انگلیسی و هلندی زبان است. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته‌ها را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که اغلب به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، ارائه می‌دهد. امتیاز این دانشگاه 89.1 اعلام شده است.

دانشگاه‌«برونل» لندن

نام این دانشگاه از یک مهندس انگلیسی به نام «سرمارک ایزامبارد برونل» گرفته شده است. این دانشگاه در سال 1928 با عنوان‌«کالج صنعتی آکتون» تاسیس شد اما در سال 1966 میلادی به دانشگاه تبدیل شد. دانشگاه برونل در حال حاضر حدود 1100 استاد، متخصص و محقق در 8 دانشکده مشغول به فعالیت دارد. امتیاز این دانشگاه 89.1 اعلام شده است.

دانشگاه «سنت اندروز» اسکاتلند

این دانشگاه سومین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان در جهان محسوب می‌شود. قدمت این دانشگاه به سال 1413 میلادی بازمی‌گردد.

این دانشگاه 8600 دانشجو و 800 عضو هیات علمی برجسته دارد. «جیمز ویلسون»، «بنجامین فرانکلین» و «جان ویترسپون» از دانش آموختگان این دانشگاه هستند. امتیاز این دانشگاه در این رده‌بندی 88.8 اعلام شده است.

«دانشگاه‌ استرالیای غربی»

دانشگاه استرالیای غربی در سال 1911 میلادی با تلاش «جان وینتروپ هاکت»، روزنامه‌نگار استرالیایی بنیان نهاده شد. این دانشگاه نخستین موسسه آموزش عالی رایگان در سرزمین‌های تحت فرمانروایی انگلیس محسوب می‌شود. امتیاز چشم‌انداز بین‌المللی این دانشگاه 88.6 است.

دانشگاه‌«کوئین‌مری» لندن

دانشگاه کوئین‌مری در سال 1915 میلادی به عنوان یک کالج وابسته به «دانشگاه لندن» فعالیت خود را آغاز کرد. ریشه تاریخی این دانشگاه به قرن 19 میلادی باز می‌گردد. دانشگاه کوئین مری، بعدها با مدرسه عالی پزشکی «بارتز» لندن ادغام شد که این ادغام باعث شد قدمت این دانشگاه از قرن 19 به قرن 12 میلادی افزایش یابد. امتیاز این دانشگاه در رده‌بندی اخیر 88 اعلام شده است.

دانشگاه‌ «آکلند» - نیوزیلند

اگر تاکنون اسم «منحنی فیلیپس» را شنیده باشید، بد نیست بدانید که این منحنی توسط «ویلیام فیلیپس» استاد و اقتصاددان برجسته طراحی شده که در سال 1969 تا 1975 میلادی در این دانشگاه تدریس می‌کرده است. وی در این منحنی رابطه بین نرخ بیکاری در کشورها و نرخ تورم را مطرح کرده و نشان داد. دانشگاه «آکلند» در سال 1883 میلادی تاسیس شده و 5000 دانشجوی بین‌المللی از بیش از 90 کشور جهان دارد. امتیاز این دانشگاه 88 اعلام شده است.

دانشگاه «کنتربری» - نیوزیلند

قدمت این دانشگاه که دومین دانشگاه قدیمی در نیوزیلند محسوب می‌شود به سال 1873 میلادی باز می‌گردد. این دانشگاه که امتیاز 88 را در رده بندی چشم‌انداز بین‌المللی کسب کرده، حدود 16 هزار دانشجو دارد که 1200 نفر از آنها را دانشجویان بین‌المللی از 80 کشور جهان تشکیل می‌دهند.

دانشگاه‌ «هریوت وات» - اسکاتلند

این دانشگاه درسال 1821 میلادی و به عنوان نخستین موسسه آموزش عالی مکانیک در جهان تاسیس شد. در این دانشگاه 11 هزار و 800 دانشجو از 150 کشور جهان تحصیل می‌کنند. دانشگاه‌ «هریوت وات»‌ در حال حاضر دانشکده‌ای نیز در «دوبی» احداث کرده و یک دانشکده جدید دیگر آن نیز در مالزی در شرف افتتاح است. این دانشگاه که بزرگترین گروه دانشجویان بین‌المللی را در اسکاتلند به خود اختصاص می‌دهد در رده‌بندی موسسه تایمزهایراجوکیشن با رویکرد چشم‌انداز بین‌المللی امتیاز 87.8 را کسب کرده است.

دانشگاه‌ «کوئنز بلفاست» - ایرلند شمالی

دانشگاه «کوئنز بلفاست» که در سال 1845 میلادی به دستور ملکه ویکتوریا تاسیس شد در ابتدا تنها 90 دانشجو داشت. این دانشگاه امروز بیش از 17 هزار دانشجو و هیات علمی دارد که در سه دانشکده در رشته‌های هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم سلامت و زندگی، مهندسی و علوم جسمانی فعال هستند. امتیاز این دانشگاه 87.5 اعلام شده است.

«دانشگاه صنعتی سیدنی» - استرالیا

«دانشگاه صنعتی سیدنی» (UTS) یک دانشگاه فعال و خلاق در مرکز سیدنی است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های مطرح صنعتی استرالیا محسوب می‌شود که در این رده‌بندی امتیاز 87.3 را کسب کرده است.

دانشگاه «کمبریج» - انگلیس

دانشگاه کمبریج، در شکل‌گیری دنیای مدرن امروز نقش پررنگی داشته است. قوانین حرکت و انرژی «نیوتون»، شکافت اتم توسط «رادرفورد»، نظریه تکامل «داروین»، شبیه ساز کامپیوتر «تورینگ» و ارائه ساختار DNA توسط «کریک» و «واتسون» همگی اکتشافات و اختراعاتی بودند که در این دانشگاه شکل گرفتند. دانشگاه کمبریج در سال 1209 میلادی توسط استادان دانشگاه آکسفورد که به دلیل برخی مشاجرات با ساکنین محلی از این دانشگاه استعفا داده بودند، تاسیس شد. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 8500 هیات علمی و کارمند و بیش از 18 هزار و 300 دانشجو دارد. امتیاز این دانشگاه در رده بندی اخیر 86.7 است.

 

ایجاد پژوهشکده‌ مدیریت و نوآوری در دانشگاه علامه طباطبایی

ایران کنفرانس

ایجاد پژوهشکده‌ مدیریت و نوآوری در دانشگاه علامه طباطبایی

تفاهم‌نامه‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه علامه طباطبایی برای ایجاد پژوهشکده‌ مدیریت و نوآوری در این دانشگاه منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، سید سپهر قاضی نوری، معاون سیاست گذاری و نظارت راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حسین سلیمی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی تفاهم‌نامه تشکیل پژوهشکده مدیریت و نوآوری را امضا کردند.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه تشکیل پژوهشکده مدیریت و نوآوری با حداقل سه گروه پژوهشی در حوزه‌های سیاست‌ها و قوانین مرتبط با نوآوری، مدیریت نوآوری در صنعت و مدیریت نوآوری در خدمات است.

همچنین این پژوهشکده کانون پژوهش و تربیت نیروی انسانی محقق در عرصه‌های سیاست گذاری علم، فناوری و نوآوری، مدیریت فناوری و نوآوری در بخش‌های مختلف صنعت و مدیریت نوآوری در بخش‌های خدماتی خواهد بود.

از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های این پژوهشکده اجرای پروژه‌های پژوهشی و طرح‌های تحقیقاتی کاربردی، حمایت از تشکیل کرسی‌های نظریه پردازی، نشست‌ها، همایش‌ها و کنفرانس‌های مرتبط در سطوح داخلی و بین المللی و تعامل با سازمان‌ها و اندیشکده‌های همتراز در سطوح ملی و بین المللی است.

معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با امضای این تفاهم‌نامه بخشی از هزینه‌های پژوهشکده مدیریت و نوآوری را در راستای پیشبرد برنامه و فعالیت‌های این پژوهشکده به صورت ابلاغ اعتبار تامین خواهد کرد.

براساس این تفاهم‌نامه دانشگاه علامه طباطبایی متعهد به پیگیری برای اخذ موافقت اصولی این پژوهشکده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تخصیص فضای مناسب و امکانات برای انجام طرح‌های پژوهشی و نیز تشکیل شورای پژوهشی پژوهشکده (با حضور نماینده معاونت) است.

 

فراخوان ملی: چند پرسش - چند پاسخ (ویژه دانشجویان معماری)

ایران کنفرانس

فراخوان ملی:      چند پرسش - چند پاسخ  (ویژه دانشجویان معماری)

دانشجویان معماری و علاقه مندان به این حوزه در طول تحصیل خود به پرسش ها و سوالاتی برخورد می کنند که به دنبال پاسخ برای آنها هستند.

رشته معماری  به سبب ماهیت هنری و فنی خود، علاوه بر حوز ه های مهارتی و دانشی،  حوزه های بینشی را نیز شامل می شود.

پاسخ به سوالات در حوزه بینش از دو جنبه مهم است اولا پاسخ به سوالات نقش هدایتگری را برای پرسش کننده خواهد داشت ثانیا ذهن دانشجویان در پاسخ به این سوالات شکل گرفته و نوع نگاه و شیوه تفکر ایشان را رقم خواهد زد که امکان تغییر نگاه و تفکر پس از شکل گیری در دانشگاه بسیار دشوار است.

از سویی سرعت گسترش مراکز آموزشی در زمینه معماری بسیار بیشتر از سرعت تربیت مدرسین آن مراکز است این عدم تعادل و به عبارتی آماده نبودن مدرس، سوالات دانشجویان را بی پاسخ می گذارد که این طرح می تواند راهگشای موثری برای کمک به این بحران باشد.

لذا طرح پرسش برتر می تواند امکان مطالعه کوتاه مدت را برای دانشجویان بوجود آورد و ایشان را با دیدگاههای مختلف آشنا نموده و امکان انتخاب مسیر را برایشان میسر سازد.

1- جمع آوری سوالات از سراسر دنیا

2-دستیابی به سوالات مشترک دانشجویان معماری

2- طرح پرسش با اساتید و صاحب نظران کشور

4- امکان آشنایی دانشجویان با نظرات اساتید در کشور

5- حفظ و حراست از نظرات اساتید کشور و امکان انتقال آن به آیندگان

 

  • مرحله اول: اطلاع رسانی ودریافت سوالات در دبیرخانه اجرای طرح
  • مر حله دوم: دسته بندی سوالات با ترتیب منطقی با نظر صاحب نظران مرتبط
  • مرحله سوم: پس از این در جلسات حضوری با اساتید پرسش ها پرسیده خواهد شد و پاسخ ایشان ضبط، پیاده سازی و ویرایش خواهد شد.
  • مرحله چهارم: نتیجه و محصول به صورت کتاب های جیبی در اختیار دانشجویان و علاقه مندان در سراسر گشور قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

http://qom.iastjd.ac.ir

 

 

برگزاری چهارمین جشنواره ملی مخترعان، مبتکران و نوآوران در اردیبهشت سال آینده

ایران کنفرانس

برگزاری چهارمین جشنواره ملی مخترعان، مبتکران و نوآوران در اردیبهشت سال آینده

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد با اشاره به استقبال از چهارمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران گفت: زمان برگزاری این جشنواره از اسفند به اردیبهشت ماه سال آینده تغییر یافت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد، داود ثمری مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد گفت: علاقمندان برای ثبت‌نام در جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران می‌توانند از طریق وب سایت آن به نشانی www.4inventionfest.ir اقدام کنند.

وی افزود: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد چهارمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نو آوران و نمایشگاه تجاری سازی را از 2 تا 5 اردیبهشت سال 93 با همکاری واحد علوم و تحقیقات فارس در شهر شیراز برگزار می‌کند.

وی گفت: این جشنواره با هدف حمایت از مخترعان و زمینه سازی به منظور تجاری سازی اختراعات با حضور بیش از 300 مخترع، اردیبهشت ماه سال 93 در شهر شیراز برگزار می‌شود.

ثمری با بیان اینکه جشنواره مذکور با حضور گسترده مخترعان داخل و خارج کشور و با تاکید بر تجاری سازی اختراعات برتر و حمایت از آنان برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در دو بخش مسابقه‌ای و نمایشگاهی برگزار می‌شود و اختراعاتی که موفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به مرحله دوم باشد در بخش جشنواره شرکت می‌یابند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد درباره نحوه داوری آثار گفت: تمام اختراعات و نوآوری‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو مرحله داوری می‌شود به این صورت که مرحله اول توسط دبیرخانه و کمیته داوری و مرحله دوم توسط شورای راهبردی ثبت و حمایت از نوآوری‌های علمی، فنی و هنری سازمان مرکزی دانشگاه ارزیابی می‌شود.

به گفته وی، پس از ارزیابی، طرح‌ها در صورت واجد شرایط بودن و احتساب حد لازم، مجوز حضور در بخش مسابقه‌ای و نمایشگاهی جشنواره را کسب می‌کنند.

وی افزود: ثبت‌نام در جشنواره از طریق وب سایت آن به نشانی www.4inventionfest.ir انجام می‌شود.

 
مطالب بیشتر...

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس