اخبار دانشگاهی

فرایند جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد ۶ ماهه می‌شود (94/5/4)

ایران کنفرانس

فرایند جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد ۶ ماهه می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: به زودی با ارسال بخشنامه ای به استان ها تغییرات گسترده ای را برای جذب هیات علمی در کمترین زمان ایجاد می کنیم، بگونه ای که جذب هیات علمی از یک سال به کمتر از ۶ ماه برسد.

حسین زاده لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی درخصوص تغییرات صورت گرفته در حوزه آموزشی در طرح اصلاح فرایندها و چابک سازی دانشگاه آزاد گفت: در راستای چابک سازی واحد استانی قرار است برخی اختیارات آموزشی را به واحدهای استانی واگذار کنیم تا بتوانند با آزادی عمل بیشتری تصمیم بگیرند.

وی اظهار داشت: با این کار سازمان مرکزی مستقیم وارد تصمیم گیری ها نمی شود و تنها نقش سیاست گذاری و نظارت را ایفا می کند.

کوتاه شدن فرایند جذب هیأت علمی

وی افزود: در هفته جاری آئین نامه ای را به واحدهای استانی ارسال می کنیم تا در اولین اقدام فرایند جذب هیات علمی که بطور طبیعی یک سال طول می کشد، به کمتر از ۶ ماه کاهش پیدا کند.

واگذاری تعیین صلاحیت متقاضیان هیات علمی به استانها

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اظهار داشت: برای این منظور سرعت در انجام کارها را بالا می بریم. موازی کاری های موجود مانند بررسی مدارک، صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان هیات علمی که طی ۳ مرحله انجام می شد را به یک مرحله کاهش می دهیم و همچنین بررسی این صلاحیت ها را به خود واحدها واگذار می کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه هیات جذب هم طی کمک هایی که داشتند به کوتاه شدن این فرایند کمک کردند و در بخشنامه هایی که صادر شد برای پاسخگویی به استعلام ها محدودیت زمانی تعیین شد. اگر طی زمان مشخص شده پاسخی ارسال نشد، نتیجه استعلام را مثبت تلقی می کنیم و فرایند جذب ادامه پیدا می کند.

لطفی با اشاره به حوزه های دیگر تفویض اختیار آموزشی به استان ها گفت: در ادامه طرح چابک سازی دانشگاه آزاد در حوزه آموزشی، قرار است در حوزه کمیسیون موارد خاص و تقویت نظارت و ارزیابی در استانها تفیض اختیاراتی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در سیستم آموزش علمی و عملی دانشجویان تغییراتی ایجاد کنید یا خیر، گفت: فعلا برنامه ای برای تغییر سیستم آموزشی دانشجویان، کاهش یا افزایش دوره علمی و عملی دروس نداریم.

 

سرقت پژوهشی در ایران رایج است ! (94/5/1)

ایران کنفرانس

سرقت پژوهشی در ایران رایج است

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت نشریه ساینس منتشرشده است، بیش از پانزده درصد پژوهشگران ایرانی که مقالات خود را در یک پایگاه مقالات علمی منتشر کرده‌اند، در تنظیم و نوشتن این مقاله‌ها تقلب کرده‌اند. این گزارش حاصل یک تحقیق دانشگاهی بر روی مقالات منتشرشده در پایگاه علمی arXiv است.این تحقیق نشان می‌دهد که همه کشورهای مورد مطالعه کمابیش درگیر مسئله تقلب در مجامع علمی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دکتر محمدابراهیم واشقانی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، در رابطه با میزان سرقت علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اظهار کرد: دانشگاه آزاد هم مستثنی از دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیست و عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای و سرقت علمی در اینجا هم وجود دارد. ما اگر با این مسئله روبرو شویم، با آن به‌شدت برخورد کرده و فرد خاطی را به کمیته تخلفات معرفی می‌کنیم.

واشقانی در ادامه درباره نحوه برخورد با متخلفین افزود: ما منتظر قانونی هستیم که وزارت علوم درصدد ارائه آن به مجلس است و ما هم بالطبع از آن در مورد تنبیه اشخاص سارق علمی استفاده خواهیم کرد. در حال حاضر قانون ویژه‌ای روی این مسئله وجود ندارد. اگر دانشجو در تحقیق و پژوهش خود تخلفی کند، ‌وی را به کمیته تخلفات دانشجویی و اگر عضو هیات علمی باشد به کمیته تخلفات هیئت‌علمی ارجاع می‌دهیم.البته یک مورد تخلف را در هیئت‌علمی داشتیم، که به دلیل این تخلف فرد خاطی را از هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اخراج کردیم. اما قوانین خاصی وجود ندارد و منتظر قانون کلی وزارت علوم هستیم.

تخلف علمی اپیدمی است، علت اصلی، عدم کنترل توسط اعضای هیئت‌علمی است

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای در هر مرحله‌ای که باشد، مورد اشکال است و قابل‌گذشت نیست و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که از طریق آیین‌نامه‌های مربوط و طرق مختلف راهی را پیدا کنیم که جلوی عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای گرفته شود. طبیعتاً از این منظر کشور ما وضعیت مناسبی ندارد و منحصر به دانشگاه خاصی نیست و یک اپیدمی است که همه دچار آن هستند و امیدواریم بتونیم با تمهیداتی که اندیشیده و با همیاری و همدلی که بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد و نهادهای قانون‌گذار وجود دارد، این مسئله نهادینه شود. به اعتقاد من علت اصلی وقوع چنین مسائلی در کشور، عدم کنترل توسط اعضای هیئت‌علمی است. اگر عضو هیئت‌علمی بر روی موضوع تسلط داشته باشد، از طرف خودش و دانشجویانش کمتر کسی به سمت سرقت علمی خواهد رفت، من فکر می‌کنم مشکل آن‌ها هستند که به دلیل مشغله زیاد، وقت کافی روی این موضوع نمی‌گذارند.

تقلب، مشکلی جهانی

به گزارش آنا، بر اساس گزارشی که در وب‌سایت نشریه ساینس منتشرشده است، بیش از پانزده درصد پژوهشگران ایرانی که مقالات خود را در یک پایگاه مقالات علمی منتشر کرده‌اند، در تنظیم و نوشتن این مقاله‌ها تقلب کرده‌اند. این گزارش حاصل یک تحقیق دانشگاهی بر روی مقالات منتشرشده در پایگاه علمی arXiv است.این تحقیق نشان می‌دهد که همه کشورهای مورد مطالعه کمابیش درگیر مسئله تقلب در مجامع علمی هستند.

این تحقیق نشان می‌دهد که همه کشورهای مورد مطالعه کمابیش درگیر مسئله تقلب در مجامع علمی هستند ولی این پدیده در برخی از کشورها جدی‌تر است بطوریکه در بلغارستان بیست درصد پژوهشگران به عنوان متقلب شناخته شده‌اند که چهار برابر نسبت همین پژوهشگران در ژاپن (پنج درصد) است.

پایگاه arXiv میزبان مقالاتی در زمینه فیزیک، ریاضی، علوم ریاضی و کامپیوتر است. مقالات منتشر شده در این پایگاه، مقالاتی هستند که پژوهشگران پیش از انتشار در نشریات تخصصی به دلایل مختلفی از قبیل نوبت طولانی تا انتشار در مجله اصلی یا بهره‌مندی از نظرات دیگر همکاران، آنرا در این پایگاه منتشر می‌کنند.

از ماه اوت سال ۲۰۱۱ این پایگاه با نصب نرم‌افزار ویژه‌ای بطور خودکار مقالات منتشر شده در arXiv را با بانک اطلاعاتی خود که شامل مقاله‌های منتشر شده پیشین در این پایگاه است، مقایسه و اگر تشابهی بین مقاله‌ها بیابد که نشان دهنده تقلب باشد نام نویسنده را بعنوان مولف مشکوک به تقلب نشان دار می‌کند. از آن تاریخ تاکنون نام نزدیک به ۶۷۰۰ نفر با حدود ۹۶۰۰ مقاله در این فهرست قرار گرفته است که این تعداد مولف، نزدیک به شش درصد کل مولفان استفاده کننده از این پایگاه است.

وضعیت از گزارش‌ها بدتر است

این نسبت نشان دهنده وضعیت تقلب در انتشار مقاله‌های علمی در همه زمینه‌ها نیست و کارشناسان معتقدند که اوضاع از چیزی که آمارهای arXiv نشان می‌دهد بدتر است. آنها برای این ادعای خود دلایلی نیز دارند. از جمله اینکه این پایگاه فقط بخش خاصی حوزه‌های علوم و فناوری را در برمی‌گیرد و همه رشته‌ها را پوشش نمی‌دهد. دیگر اینکه همه مقالات منتشر شده در مجلات که تعدادشان بسیار زیاد نیز هست، در این پایگاه منتشر نمی‌شوند.

از همه این دلایل مهمتر اینکه این پایگاه فقط به بررسی متن و تشابه‌های متنی توجه می‌کند و نه به محتوا یا حاصل پژوهش و درست یا غلط بودن آن. آنها می‌گویند کنترل متن یک مقاله با نرم‌افزار ملاک چندان مناسبی برای ارائه یک برآورد دقیق از وضعیت تقلب در جهان نیست چون یک مولف با هوش یا مولفانی با زبان مادری انگلیسی به راحتی می‌توانند این نرم‌افزارها را گمراه کنند. از سوی دیگر ممکن است چیزی که بعنوان تقلب آشکار شده فقط ناشی از یک اشتباه در حین اشاره یک مولف به کارهای پیشین خود یا همکاران دیگر باشد.

با این حال و با توجه به تمام این نکات، باز هم آمار منتشر شده می‌تواند نشان‌دهنده وضعیت کلی کشورها در زمینه تقلب علمی باشد. چیزی که بسیاری را در جوامع علمی دنیا را نگران کرده است چون می‌تواند روابط دیگر کشورها در همکاری‌های علمی با کشورهایی که از نظر تقلب وضعیت نامناسبی دارند را با مشکل روبرو کند و همچنین هزینه‌های غیر ضروری زیادی را به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تحمیل کند؛ چه برای راستی آزمایی و چه برای اعتماد به یافته‌های منتشر شده دروغین.

 

شرایط نخبگی برای عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها (94/4/31)

ایران کنفرانس

شرایط نخبگی برای عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها

دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌ها که از طریق آیین‌نامه انتخاب‌دانش آموختگان برتر بنیاد ملی نخبگان برگزیده شوند، از امتیاز نخبگی جهت عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی از شرایط نخبگی جهت عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها که از سوی بنیاد ملی نخبگان تعیین شده است به شرح زیر است:

برگزیدگان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها شامل:  ۱۵۰ نفر گروه آزمایشی ریاضی و فنی، ۱۰۰ نفر اول گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۰۰نفر اول گروه آزمایشی علوم انسانی و۴۰ نفر اول گروه آزمایشی هنر.

دارندگان مدال طلا، نقره یا برنز کشوری المپیادهای دانش آموزی.

دارندگان رتبه‌های اول تا سوم کشوری المپیادهای دانشجویی.

دارندگان رتبه‌های  اول تا سوم کشوری جشنواره‌های جوان خوارزمی، بین المللی خوارزمی، علوم پزشکی رازی و بخش فن‌آفرینی جشنواره شیخ بهایی که دارای سهم مشارکت علمی مؤثر (در حال حاضر سی درصد یا بیشتر) در طرح برگزیده باشند.

دارندگان رتبه‌های اول تا سوم کشوری بخش‌های رقابتی جشنواره فارابی.

برگزیدگان قرآنی براساس آیین‌نامه  پشتیبانی از برگزیدگان مسابقات  قرآنی مصوب مورخ ۱۱خرداد ۸۸ کمیسیون دائمی هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان.

دو نفر برتر هر دوره از آزمون‌های جامع علوم پایه پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی.

برگزیدگان از میان دانشجویان نمونه کشوری با معرفی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأیید بنیاد ( سالانه حداکثر ۳۰ نفر از معرفی شدگان وزارت علوم و ۱۵ نفر از معرفی شدگان وزارت بهداشت توسط بنیاد برگزیده می شوند).

دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌ها که از طریق آیین‌نامه انتخاب دانش آموختگان برتر آموزشی -پژوهشی- ‌نوآوری ( مصوب  جلسه  مورخ  ۲۵ فروردین ۸۹ کمیسیون  دائمی  هیأت  امنای  بنیاد ملی نخبگان) توسط بنیاد برگزیده شده باشند.

 

پذیرش بدون آزمون ممتازین در دوره دکتری ۳ دانشگاه (94/4/28)

ایران کنفرانس

پذیرش بدون آزمون ممتازین در دوره دکتری ۳ دانشگاه

سه دانشگاه ارومیه، رازی و یاسوج جزئیات پذیرش بدون‌ آزمون دکتری سال تحصیلی ۹۵-۹۴ از میان دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه ارومیه با اصلاحیه فراخوان پذیرش بدون‌ آزمون دکتری سال تحصیلی ۹۵-۹۴ اعلام کرد دانش آموختگان و دانشجویان کارشناسی ارشد با معدل ۱۶ کارشناسی و معدل ۱۷ کارشناسی ارشد که بیش از دو سال از تاریخ فارغ التحصیلی آنها نگذشته، می توانند در این دوره شرکت کنند.

متقاضیان واجد شرایط تا ۵ مردادماه فرصت دارند مدارک خود را به دانشگاه ارومیه ارسال کنند.

در همین زمینه نیز دانشگاه یاسوج در راستای اجرای آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر از میان دانشجویان یا فارغ التحصیلان ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه یاسوج و سایر دانشگاههای معتبر در قالب ظرفیت، برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در مقطع دکتری بدون آزمون كتبی دانشجو می پذیرد.

این افراد باید علاوه بر اینکه بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد، حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه را مطابق جداول مربوطه کسب کنند.

دانشگاه یاسوج در خصوص پذیرش قطعی دانشجویان دکتری با توجه به ظرفیت ها و محدودیت های رشته و گرایش های دوره دکتری خود تصمیم گیری خواهد کرد و هیچ گونه الزامی به پذیرش دانشجوی دکتری از این طریق در تمام رشته گرایشهای دوره دکتری خود ندارد.

زمان مصاحبه از داوطلبان شهریور ماه سال ۹۴ خواهد بود.

رشته های دكتری پذيرش بدون آزمون كتبی در دانشگاه ياسوج شامل شيمی - تجزيه، شيمی -  فيزيک، مهندسی شيمی – جداسازی، زراعت- فيزيولوژی گياهان زراعی، توسعه كشاورزی، علوم سياسي - جامعه شناسی سیاسی  است.

تکمیل ظرفیت پذیرش بدون آزمون (سهیمه استعدادهای درخشان) دانشجوی دکتری تخصصی ( PHD) دانشگاه رازی نیز اعلام شد.

دانشگاه رازی در راستای پذیرش بدون آزمون برگزیدگان علمی در دوره دکتری تخصصی به منظور تکمیل ظرفیت رشته های خود، برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ برای رشته های آمار، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی آلی، شیمی معدنی، نانو شیمی، ریاضی کاربردی، فیزیک حالت جامد و فیزیک - نظری دانشجو می پذیرد.

دانشگاه اختیار دارد حداكثر ۲۰ درصد ظرفيت پذيرش با آزمون شيوه آموزشی - پژوهشی دوره روزانه دكتری خود در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت (یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که تا پایان شهریور ماه سال ۹۴ دانش آموخته شوند) به صورت مازاد برظرفیت،  پذیرش کند.

مدارک واصله پس از بررسی توسط دفتر استعدادهای درخشان جهت ارزیابی علمی به دانشکده ها و از دانشکده ها به گروه های آموزشی مربوطه ارجاع خواهد شد و پس از امتیاز دهی داوطلبانی که مجموع امتیازات آنها ۴۰ و یا بیشتر باشد، برای مصاحبه علمی دعوت به عمل خواهد آمد.

مهلت ارسال مدارك حداكثر تا پايان وقت اداری ۳۰ تیرماه خواهد بود و زمان و مكان برگزاری مصاحبه در زمان مقتضی از طريق پايگاه اينترنتی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.

 

سهم 18 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم کشور (94/4/25)

ایران کنفرانس

سهم 18 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم کشور

بررسی تولیدات علمی ایران در پایگاه معتبر وب آوساینس(ISI) نشان می دهد که محققان کشورمان در سال 2014 میلادی موفق به تولید 29 هزار و 696 مدرک علمی و کسب 1.51 درصد تولیدات علمی جهان شدند.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروزه سنجش تولیدات علمی یکی از روش های مهم برای ارزیابی علم کشورها به حساب آمده و به عنوان یکی از شاخص های علم و پژوهش در میان سیاستگذاران حوزه علم و فناوری مرسوم است.

برخی از روش های بررسی تولیدات علمی کشورها استفاده از داده های پایگاه های استنادی بین المللی همانند «وب آوساینس» (web of sceince) و« اسکوپوس» است. در بین نمایه های بین المللی، «وب آوساینس» در میان متخصصان سنجش علم از جایگاه ویژه برخودار بوده که در بین عامه مردم به «آی. اس.آی» (ISI) معروف است.

برای پایگاه «وب آوساینس» از سه پایگاه عمده و اصلی آن پایگاه استنادی علوم (Science Citation Index -)، پایگاه استنادی علوم اجتماعی(Social Science Citation Index )و پایگاه استناد علوم انسانی و هنر(Art & Humanities Citation Index) استفاده شده است.

بررسی ها در این پایگاه معتبر استنادی نشان می دهد که روند تولیدات علمی طی سال های 2012 تا 2014 میلادی به صورت صعودی ادامه داشته است و با رشد جهانی مطابقت دارد.

بر این اساس در سال 2012 میلادی کل تولیدات نمایه شده در این پایگاه، یک میلیون و 910 هزار و 638 عنوان مدرک بوده است که جمهوری اسلامی ایران با 27 هزار و 151 عنوان مدرک، 1.42 درصد تولیدات علمی جهان را به خود اختصاص داده است.

در سال 2013 میلادی کل تولیدات نمایه شده جهان در این پایگاه 1 میلیون و 986 هزار و 544 عنوان مدرک بوده است که ایران با تولید 28 هزار و 41 عنوان مدرک، سهم 1.41 درصد از تولیدات علمی جهان را به خود اختصاص داه است.

در نهایت در سال 2014 میلادی کل تولیدات نمایه شده در این پایگاه یک میلیون و 965 هزار و 774 عنوان مدرک بوده است که جمهوری اسلامی ایران با 29 هزار و 696 عنوان مدرک، موفق به کسب 1.51 درصد تولیدات علمی جهان شده است.

بنابراین روند تولیدات علمی ایران در بازه سال های 2012 تا 2014 میلادی از مجموع 1.42 درصد به 1.51 درصد رشد داشته است.

تثبیت رتبه بیستم ایران در تولیدات علمی دنیا

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران با وجود افزایش 9 دهم درصدی در سهم تولیدات علمی جهان و رسیدن به مشارکت بیش از یک و نیم درصد، در سال های 2012 تا 2014 میلادی رتبه 20 را حفظ کرده است.

دانشگاه های برتر تولیدات علمی ایران

بررسی های اساس اطلاعات پایگاه استنادی« وب آو ساینس» در میزان مشارکت دانشگاه های کشور در تولیدات علمی محققان کشورمان در سال 2014 میلادی نشان می دهد که دانشگاه تهران با تولید دو هزار و 854 مدرک علمی (9.33 درصد)، دانشگاه علوم پزشکی تهران با دو هزار و 854 مدرک(7.59 درصد) و دانشگاه امیرکبیر با هزار و 697 مدرک( 5.54 درصد) در رتبه های اول تا سوم در میان دانشگاه های دولتی کشور قرار دارند.همچنین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با 5 هزار و523 توانسته معادل 18.05 درصد از کل اسناد علمی منتشر شده ایران را به خود اختصاص دهد.

تعداد نویسندگان در مستندات ایرانی

آمار و اطلاعات پایگاه استنادی وب آوساینس نشان می دهد که53 هزار و766 نفر نویسنده در انتشارات سال 2014 میلادی در 30 هزار و 583 عنوان تولید علمی ایران(در این آمار اطلاعات 3 پایگاه دیگر وب آوساینس استخراج شده است) در این پایگاه مشارکت داشته اندکه از این میان نام چهار نفر در بیش از یکصد سند علمی تکرار شده است . همچنین در هر سند علمی به طور متوسط حدود 1.76 نفر مشارکت داشته اند.

گفتنی است، این گزارش که توسط معاونت پایش، نظارت و ارزیابی علم و فناوری ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تهیه شده است، بر اساس استخراج داده ها در تاریخ سوم خردادماه سال 1394 از پایگاه وب آوساینس و صورت گرفته است. تاریخ دقیق استخراج داده ها از این جهت صورت می گیرد که این پایگاه به صورت مداوم در حال روزآمدسازی است و ممکن است تولیدات جدید به آن اضافه شود و یا تولیداتی که اشتباه داشته اند، اصلاح شود.

 

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس