اخبار دانشگاهی

بررسی صلاحیت عمومی بیش از 39 هزار متقاضی جذب هیات علمی (93/11/15)

ایران کنفرانس

بررسی صلاحیت عمومی بیش از 39 هزار متقاضی جذب هیات علمی

معاون تایید صلاحیت و توانمندی علمی هیات مرکزی جذب آمار فعالیت های صورت گرفته در این معاونت را طی سال های 88 تا 93 اعلام کرد.

غلامحسین خدری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: معاونت تایید صلاحیت و توانمندی علمی هیات مرکزی جذب وزارت علوم، فرایند جذب و تبدیل وضعیت ها را بررسی می کند، پرونده های ارسالی از طریق هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها، توسط این معاونت استعلام می شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر در 31 استان کشور دفتر تحقیق و جذب استانی این معاونت فعال است که تحقیق مربوط به اعضای هیات علمی توسط این دفاتر انجام می شود.

معاون تایید صلاحیت و توانمندی علمی هیات مرکزی جذب افزود: پس از اینکه تحقیق های لازم انجام شد، نتیجه به دانشگاه‌ها ارایه می شود، دانشگاه‌ها نیز برمبنای جواب استعلام و تحقیق کارهای صلاحیت عمومی و علمی پرونده های تشکیل شده را در هیات های اجرایی جذب مورد بررسی قرار می دهند.

وی یادآورشد: سپس پرونده‌های بررسی شده برای ما ارسال می شود، کارهای صورت گرفته برروی پرونده ها مرور می شود، سپس در هیات مرکزی جذب مطرح شده و  در صورت تایید به دانشگاه ارسال می شود.

خدری به آمار فعالیت های صورت گرفته توسط  معاون تایید صلاحیت و توانمندی علمی هیات مرکزی جذب وزارت علوم از سال 88 تا 30 دی ماه 93 اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها در بخش تعیین صلاحیت های عمومی 39 هزار و 251 پرونده متقاضی بررسی شده که بالغ بر 91 درصد آنها تایید شده است .

وی ادامه داد: در بخش تعیین صلاحیت علمی نیز طی سال های مذکور 5 هزار و 827 پرونده ارایه شده که 86 درصد این پرونده ها تایید شده است.

خدری یادآور شد: طی این مدت استعلام هایی که از مراجع سه گانه صورت گرفته 212 هزار و 256 مورد و تحقیق هایی که صورت گرفته 88 هزار و 992 پرونده بوده است .

 

آغاز آزمون ارشد 94 از چهارشنبه (93/11/14)

ایران کنفرانس

آغاز آزمون ارشد 94 از چهارشنبه

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون حدود 68 درصد داوطلبان ارشد کارت ورود به جلسه را دریافت کرده‌اند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس دانشگاهی ایسنا اظهار داشت: تا ساعت 8 صبح  سه‌شنبه چهاردهم بهمن 1393 از تعداد 812 هزار 812 داوطلب ثبت‌نام کننده کارشناسی ناپیوسته سال 1394 تعداد 553 هزار و 726 داوطلب یعنی حدود 68 درصد نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه آزمون ارشد اقدام نموده‌اند.

توکلی تاکید کرد: به داوطلبانی که تاکنون نسبت به پرینت ورود به جلسه خود اقدام نکرده‌اند، توصیه می‌شود تا پایان وقت امروز تا پایان وقت امروز (ساعت 24) با مراجعه به سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با رعایت دستورالعمل‌های مربوط نسبت به دریافت پرینت کارت خود اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی یا اول، متقاضی شرکت در یکی از 66 کدرشته امتحانی شناور مندرج دفترچه راهنما به عنوان رشته امتحانی دوم نیز شده‌اند، ضرورت دارد علاوه بر دریافت پرینت کارت امتحانی اول خود، نسبت به دریافت پرینت کارت کد رشته امتحانی دوم نیز اقدام کنند.

وی ادامه داد: آزمون ارشد ناپیوسته سال 94 براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده صبح و عصر روزهای چهارشنبه پانزدهم، پنجشنبه شانزدهم و جمعه هفدهم بهمن‌ماه در102 حوزه امتحانی 62 شهرستان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در 7 کد رشته امتحانی با 159 هزار و 213 داوطلب فردا صبح و شرکت کنندگان در 9 کد رشته امتحانی با 148 هزار و 205 داوطلب فردا بعدازظهر در آزمون شرکت خواهند کرد.

 

اعلام نتایج درخواست جابجایی های مقاطع ارشد و دکتری آزاد (93/11/13)

ایران کنفرانس

اعلام نتایج درخواست جابجایی های مقاطع ارشد و دکتری آزاد

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه www.azmoon.net از نتیجه درخواست خود اطلاع حاصل نمایند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درخصوص اعلام نتایج اعمال سهمیه برای برخی از داوطلبان گفت: با توجه به اجرای قانون خدمات جامع ایثارگران در آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی، نتایج اجرای این قانون در اعلام نتایج اصلی و تکمیل ظرفیت مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و رشته های غیرپزشکی آزمون سراسری به همراه نتایج متأخرین سهمیه این آزمونها از ساعت 15:00 امروز بر روی سامانه اعلام نتایج معاونت سنجش و پذیرش به آدرس www.azmoon.com اعلام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، علوی فاضل در خصوص زمان ثبت نام پذیرفته شدگان جابجایی ها و سهمیه ها گفت: این دسته از داوطلبان می توانند از روز چهارشنبه به واحدهای پذیرفته شده مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

تغییر هیات اجرایی جذب در 43 دانشگاه / نظارت و ارزیابی بر دانشگاه‌ها (93/11/13)

ایران کنفرانس

تغییر هیات اجرایی جذب در 43 دانشگاه / نظارت و ارزیابی بر دانشگاه‌ها

معاون ارزشیابی و امور استان ها ي مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از تغییر 20 تا 100 درصدی اعضای هیات اجرایی جذب در 43 دانشگاه خبر داد

عباس یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بخش نظارت و ارزیابی هیات مرکزی جذب وزارت علوم تاکنون 42 دانشگاه را مورد بازرسی و نظارت قرار داده است .

وی ادامه داد:  همچنین اعضای هیات اجرای 43 دانشگاه از 20 تا 100 درصد تغییر داده و در مجموع 169 حکم صادر کرده ایم .

معاون ارزشیابی و امور استان هاي مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم افزود: کارهای اولیه برای هیات اجرایی 40 دانشگاه دیگر نیز انجام شده در انتظار صدور حکم هستیم .

وی افزود: همچنین اعضای کارگروه صلاحیت عمومی  19 دانشگاه هم 20 تا 100 درصد تغییر داشت و مجموعا 68 حکم صادر شده است و 20 دانشگاه نیز در انتظار صدور حکم است.

 

 

اعلام شاخص دانشگاههای برتر در نظام های رتبه بندی بین المللی (93/11/13)

ایران کنفرانس

اعلام شاخص دانشگاههای برتر در نظام های رتبه بندی بین المللی

معاون پژوهشی و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: نظام های رتبه بندی می کوشند تا کیفیت دانشگاه ها را با توجه به سه محور آموزش، پژوهش و خدمات سنجش کنند اما در عمل بیشتر پژوهش سنجش می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی گزنی با اعلام این خبر افزود: به صورت نظری این نظام ها، کیفیت را با توجه به سه محور آموزش، پژوهش و خدمات مورد سنجش قرار می دهند، اما در عمل بیش از هر چیزی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در محورهای یاد شده مورد سنجش قرار می گیرند. به هر ترتیب تغییر کارکرد دانشگاه ها از نهادهایی آموزش محور به پژوهش محور در برخی از کشورهای پیشرفته تر علمی از سال ها قبل مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پژوهشی و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  (ISC) گفت:  به هر ترتیب تغییر کارکرد دانشگاه ها از نهادهایی آموزش محور به پژوهش محور در برخی از کشورهای پیشرفته تر علمی از سال ها قبل مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پژوهشی و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  (ISC) افزود: با وجود این که استفاده از نظرخواهی به عنوان یک روش برای محاسبه میزان کیفیت دانشگاه ها از دیرباز با پرسش های فراوانی روبرو بوده است، بخش عمده تکیه نظام رتبه بندی QS بر همین روش است. همچنین نظام رتبه بندی تایمز نیز بخشی از شاخص ها را به همین شکل مورد سنجش قرار می دهد. نتایج این دو رتبه بندی با یکدیگر تفاوت قابل ملاحظه ای دارند. همچنین تفاوت قابل ملاحظه ای بین نتایج رتبه بندی QS و سایر نظام های رتبه بندی بین المللی وجود دارد.

وی اضافه کرد: رتبه بندی کلیه دانشگاه های دنیا و اعلام برترین ها برای نظام های رتبه بندی هزینه بسیار بالائی دارد، بنابراین آن ها به صورت گزینشی عمل می کنند. هر چند بخشی از دانشگاه ها از کشورهای پیشرفته تر علمی در این نظام ها به صورت ثابت حضور دارند، اما تفاوت های اساسی بین نظام های رتبه بندی با توجه به دانشگاه های رتبه بندی شده وجود دارد. از همین رو، مثال های متعددی وجود دارند که به یک دانشگاه در یک نظام رتبه بندی، رتبه بالایی اختصاص داده شده، اما این دانشگاه در سایر نظام ها یا هیچ گونه ای رتبه ای ندارد یا از رتبه بسیار پایینی برخوردار است.

مجری رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام گفت: مطالعه چهار نظام رتبه بندی دانشگاهی شانگهای، لایدن، تایمز، QS و یوراَپ نشان می دهد که شاخص های رتبه بندی در چهار محور عمده خلاصه می شوند: مرجعیت، بهره وری و دیپلماسی علمی و نیز تاثیر اقتصادی دانشگاه. این چهار محور از یکدیگر مستقل نبوده و عملکرد دانشگاه در یک شاخص بر سایر شاخص ها نیز اثر مستقیم دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخص های مرجعیت علمی تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی دانشگاه ها هستند. 30 درصد امتیازها در تایمز به میزان استنادهای دریافتی اختصاص دارند. یکی از ارکان رتبه بندی در لایدن استنادها هستند به نحوی که نیمی از شاخص ها براساس استنادها تعریف شده اند. در نظام رتبه بندی شانگهای کیفیت اعضای هیات علمی از طریق تعداد استنادها سنجیده می شود. پراستنادترین دانشمندان و همچنین برندگان جوایز نوبل و مدال های علمی در این حوزه قرار می گیرند.

گزنی گفت: پایگاه استنادی ISI همواره از طریق بررسی تعداد و شبکه استنادها به پیش بینی برندگان جوایز نوبل می پردازد. تعداد استناد به ازای هر عضو هیات علمی شاخصی است که یک پنجم امتیازها در رتبه بندی QS به آن اختصاص دارد. یوراَپ بیش از پنجاه درصد امتیازها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به استناد اختصاص داده است. در نظام های QS و تایمز بخشی از مرجعیت از طریق نظرخواهی تعیین می شود.

وی افزود: از یک نگاه بهره وری علمی، حاکی از میزان تولیدات علمی دانشگاه در مجلات معتبر بین المللی است. شانگهای تعداد مقالات در مجلات نیچر و ساینس و همچنین تعداد مقالات نمایه شده در ISI را شمارش می کند. یک سوم امتیازها در یوراَپ به تعداد مدارک تولید شده اختصاص دارد. حجم تولیدات علمی به نسبت تعداد اعضای هیات علمی در رتبه بندی تایمز مورد توجه قرار گرفته است. میزان تولیدات علمی از شاخص هایی است که بر مرجعیت علمی نیز تاثیرگذار است. در این مسیر بهره وری علمی شرط لازم بوده اما شرط کافی نیست.

گزنی گفت: همکاری های علمی یکی از شاخص های محاسبه درجه بین المللی بودن یک دانشگاه است. امروزه تحقیقات علمی متعددی نشان داده اند که همکاری های علمی باعث افزایش تعداد استنادها و همچنین بهره روی دانشگاه ها می شوند. هر چند درجه بین المللی بودن دانشگاه ها در نظام های لایدن و یوراَپ  برحسب میزان همکاری های علمی سنجیده می شود، نظام های رتبه بندی QS و تایمز درجه اشتهار دانشگاه را از طریق نظرخواهی تعیین می کنند. تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی بین المللی از شاخص های دیگر برای محاسبه میزان شهرت دانشگاه در سطح بین المللی هستند. شانگهای از این شاخص استفاده نمی کند.

وی یادآور شد: شاخص های دیگری نیز در نظام های رتبه بندی استفاده می شوند که هر چند می توان آن ها را در یک دسته دیگر قرار داد، اما بر سه شاخص دیگر تاثیر گذار هستند. دو نظام QS و تایمز از شاخص نسبت استاد به دانشجو استفاده می کنند. تایمز به بررسی درآمد حاصل از پژوهش ها، درآمد موسسه و درآمد حاصل از صنعت نیز می پردازد.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس