اخبار دانشگاهی

ایران در رتبه بیستم تولید علم دنیا / تولید حدود 60 درصد علم جهان در پنج کشور برتر (92/9/10)

ایران کنفرانس

ایران در رتبه بیستم تولید علم دنیا / تولید حدود 60 درصد علم جهان در پنج کشور برتر

به گزارش ایران کنفرانس و به نقل از  اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ، دکتر جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه ای گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال توسعه تحقیقات علمی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور به یک سیاست موثر علمی تبدیل شده است. در پرتو سیاستگذاری های علمی و تحقیقاتی و با توجه به اسناد بالا دستی مانند سند چشم انداز ایران، نقشه جامع علمی کشور، قانون تاسیس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قانون برنامه پنج ساله پنجم، مقرر است ایران مقام اول علم و فناوری را در منطقه( جنوب غرب آسیا) به دست آورد.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اعلام این خبر افزود: گرچه چندین سال است که   دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور در تحریم به سر می برند و آثار منفی تحریم قدرت های بزرگ در این عرصه نیز نمایان است، با وجود این استادان و پژوهشگران کوشیده اند به سهم خود توسعه علمی را در عرصه های مختلف مانند فناوری نانو، هوا فضا، فناوری های نوین، زیست فناوری، انرژی های نو و بسیاری از رشته های دیگر به ارمغان آورند.

وی اظهار داشت: بیشترین موفقیت هایی که دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در راستای اسناد بالادستی به دست آورده اند نصیب تولید علم در قالب انتشار مقاله های تحقیقاتی در نشریات معتبر بین المللی شده است. از سال 2007 میلادی برابر با 1386 شمسی آمار تولید علم ایران از ده هزار عبور کرده و در همین سال به 13378 مقاله بالغ شده است.

مهراد ادامه داد: این روند همچنان و بطور پیوسته رو به رشد بوده است، به طوری که در سال 2008 میزان تولیدات علمی ایران  به 17285 مدرک در پایگاه تامسون رویترز رسید.

وی تصریح کرد: آمار تولید علم ایران در سال 2009 و 2010 به ترتیب به 20029 و 21592 مدرک بالغ شده است. در فاصله سال های 2010 تا 2011 به یکباره رقم مزبور به 27358 مدرک افزایش پیدا کرده است. تولید علم ایران در سال 2012 نیز 29117 مقاله بود. آخرین آماری که از ISI در سال جاری میلادی و مربوط به ماه نوامبر در ارتباط با تولید علم ایران استخراج شده است نشان می دهد که اعضای هیئت علمی و پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران موفق به تولید 21138 مدرک شده اند.

وی ادامه داد: گرچه به پایان سال میلادی مدت زمان زیادی باقی نمانده است، اما معمولا میزان آمار دقیق و قطعی تولیدات علمی، حداقل شش ماه بعد از سال میلادی آتی تعیین و مشخص می شود.

مهراد اعلام کرد: تولیدات ترکیه در همین بازه زمانی از سال 2013 میلادی 22766 مدرک است.

سرپرست ISC گفت: ایران با تولید 21138 مقاله جایگاه 20 تولید علم جهان را به خود اختصاص داده است و ترکیه نیز رتبه 18 جهان را در اختیار دارد. این دو کشور به ترتیب 46/1 (یک و چهل و شش صدم) درصد و 57/1 (یک و پنجاه و هفت صدم) درصد از کل تولید مقالات دنیا را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: ایالات متحده آمریکا در همین مدت 396821 مقاله در ISI به ثبت رسانیده است. این کشور 38/27 (بیست و هفت و سی و هشت صدم) درصد از کل تولید علم جهان را در اختیار دارد.

رئیس مرکز منطقه ای اظهار داشت: جمهوری خلق چین، انگلستان، آلمان و ژاپن به ترتیب با تولید 203414 مقاله( 14 درصد از کل تولید علم جهان)، 97310 مقاله(7/6 درصد از کل تولید علم جهان)، 94811 ( 54/6 درصد از کل تولید علم جهان) و 72593 مقاله ( 5 درصد از کل تولید علم جهان) رتبه های دوم تا پنجم تولید علم دنیا را در اختیار دارند.

وی گفت: فرانسه، کانادا، ایتالیا، استرالیا و اسپانیا نیز به ترتیب با تولید 64426 مقاله، 59165 مقاله، 56734 مقاله، 5442 مقاله و 5045 مقاله رتبه های ششم تا دهم را از آن خود کرده اند.

مهراد گفت: هندوستان به عنوان یک کشور نوظهور علمی و از قاره آسیا، نخستین کشوری است که با تولید 48881 مقاله در جایگاه یازده تولید علم جهان نشسته است.

وی ادامه داد: رتبه های 12، 13، 14 و 15 نیز در دست کشور های کره جنوبی، هلند، برزیل و تایوان است.

وی در ادامه گفت: سوئیس، روسیه، ترکیه، سوئد و ایران نیز پنج کشور دیگری هستند که به ترتیب مقام 16 تا 20 جهان را به خود اختصاص داده اند.

مهراد خاطر نشان ساخت: بدین ترتیب از قاره آمریکای شمالی کشور های آمریکا و کانادا با رتبه های یک و 7، از قاره آسیا کشور های چین، ژاپن، هندوستان، کره جنوبی، تایوان، ترکیه و ایران با رتبه های دو، 5، 11، 12، 15، 18 و 20، از قاره اروپا کشور های انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، سوئیس، روسیه و سوئد با رتبه های سه، چهار، 6، 8، 10، 13، 16، 17 و 19، از قاره اقیانوسیه استرالیا با رتبه 9 و از قاره آمریکای جنوبی برزیل با رتبه 14، 20 کشور ممتاز جهان از نظر تولید علم در پایگاه استنادی تامسون رویترز به حساب می آیند.

مهراد در پایان اعلام کرد: وقتی که به اسامی 20 کشور تولید کننده برتر علم دقت بیشتری می کنیم، مشاهده می کنیم که کشور های چین، هندوستان، برزیل و روسیه از گروه کشور هایی هستند که با افزوده شدن آفریقای جنوبی به آن گروه، کشور های بریکس را تشکیل می دهند. هرچند که آفریقای جنوبی جزء 20 کشور برتر تولید علم نیست اما این گروه، نظام اقتصادی و نیز رتبه بندی دانشگاهی مشترکی را ایجاد کرده اند که مبنای آن شناخت اولویت ها، پیشرفت ها و شکاف های احتمالی در تحقیقات علمی است. از آنجا که جمهوری اسلامی ایران از نظر سطح علم و فناوری در بسیاری از موارد شبیه به گروه کشور های بریکس عمل می کند ، حضور چهار کشور از 5 کشور این گروه در بین کشور های تولید کننده علم برتر جهان، ایجاب می کند که جمهوری اسلامی ایران با حفظ مصالح علمی و فناوری کشور با گروه یاد شده همکاری کند.

 

ایران در رتبه بیستم تولید علم دنیا / تولید حدود 60 درصد علم جهان در پنج کشور برتر (92/9/10)

ایران کنفرانس

ایران در رتبه بیستم تولید علم دنیا / تولید حدود 60 درصد علم جهان در پنج کشور برتر

به گزارش ایران کنفرانس و به نقل از  اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ، دکتر جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه ای گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال توسعه تحقیقات علمی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور به یک سیاست موثر علمی تبدیل شده است. در پرتو سیاستگذاری های علمی و تحقیقاتی و با توجه به اسناد بالا دستی مانند سند چشم انداز ایران، نقشه جامع علمی کشور، قانون تاسیس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قانون برنامه پنج ساله پنجم، مقرر است ایران مقام اول علم و فناوری را در منطقه( جنوب غرب آسیا) به دست آورد.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اعلام این خبر افزود: گرچه چندین سال است که   دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور در تحریم به سر می برند و آثار منفی تحریم قدرت های بزرگ در این عرصه نیز نمایان است، با وجود این استادان و پژوهشگران کوشیده اند به سهم خود توسعه علمی را در عرصه های مختلف مانند فناوری نانو، هوا فضا، فناوری های نوین، زیست فناوری، انرژی های نو و بسیاری از رشته های دیگر به ارمغان آورند.

وی اظهار داشت: بیشترین موفقیت هایی که دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در راستای اسناد بالادستی به دست آورده اند نصیب تولید علم در قالب انتشار مقاله های تحقیقاتی در نشریات معتبر بین المللی شده است. از سال 2007 میلادی برابر با 1386 شمسی آمار تولید علم ایران از ده هزار عبور کرده و در همین سال به 13378 مقاله بالغ شده است.

مهراد ادامه داد: این روند همچنان و بطور پیوسته رو به رشد بوده است، به طوری که در سال 2008 میزان تولیدات علمی ایران  به 17285 مدرک در پایگاه تامسون رویترز رسید.

وی تصریح کرد: آمار تولید علم ایران در سال 2009 و 2010 به ترتیب به 20029 و 21592 مدرک بالغ شده است. در فاصله سال های 2010 تا 2011 به یکباره رقم مزبور به 27358 مدرک افزایش پیدا کرده است. تولید علم ایران در سال 2012 نیز 29117 مقاله بود. آخرین آماری که از ISI در سال جاری میلادی و مربوط به ماه نوامبر در ارتباط با تولید علم ایران استخراج شده است نشان می دهد که اعضای هیئت علمی و پژوهشگران جمهوری اسلامی ایران موفق به تولید 21138 مدرک شده اند.

وی ادامه داد: گرچه به پایان سال میلادی مدت زمان زیادی باقی نمانده است، اما معمولا میزان آمار دقیق و قطعی تولیدات علمی، حداقل شش ماه بعد از سال میلادی آتی تعیین و مشخص می شود.

مهراد اعلام کرد: تولیدات ترکیه در همین بازه زمانی از سال 2013 میلادی 22766 مدرک است.

سرپرست ISC گفت: ایران با تولید 21138 مقاله جایگاه 20 تولید علم جهان را به خود اختصاص داده است و ترکیه نیز رتبه 18 جهان را در اختیار دارد. این دو کشور به ترتیب 46/1 (یک و چهل و شش صدم) درصد و 57/1 (یک و پنجاه و هفت صدم) درصد از کل تولید مقالات دنیا را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: ایالات متحده آمریکا در همین مدت 396821 مقاله در ISI به ثبت رسانیده است. این کشور 38/27 (بیست و هفت و سی و هشت صدم) درصد از کل تولید علم جهان را در اختیار دارد.

رئیس مرکز منطقه ای اظهار داشت: جمهوری خلق چین، انگلستان، آلمان و ژاپن به ترتیب با تولید 203414 مقاله( 14 درصد از کل تولید علم جهان)، 97310 مقاله(7/6 درصد از کل تولید علم جهان)، 94811 ( 54/6 درصد از کل تولید علم جهان) و 72593 مقاله ( 5 درصد از کل تولید علم جهان) رتبه های دوم تا پنجم تولید علم دنیا را در اختیار دارند.

وی گفت: فرانسه، کانادا، ایتالیا، استرالیا و اسپانیا نیز به ترتیب با تولید 64426 مقاله، 59165 مقاله، 56734 مقاله، 5442 مقاله و 5045 مقاله رتبه های ششم تا دهم را از آن خود کرده اند.

مهراد گفت: هندوستان به عنوان یک کشور نوظهور علمی و از قاره آسیا، نخستین کشوری است که با تولید 48881 مقاله در جایگاه یازده تولید علم جهان نشسته است.

وی ادامه داد: رتبه های 12، 13، 14 و 15 نیز در دست کشور های کره جنوبی، هلند، برزیل و تایوان است.

وی در ادامه گفت: سوئیس، روسیه، ترکیه، سوئد و ایران نیز پنج کشور دیگری هستند که به ترتیب مقام 16 تا 20 جهان را به خود اختصاص داده اند.

مهراد خاطر نشان ساخت: بدین ترتیب از قاره آمریکای شمالی کشور های آمریکا و کانادا با رتبه های یک و 7، از قاره آسیا کشور های چین، ژاپن، هندوستان، کره جنوبی، تایوان، ترکیه و ایران با رتبه های دو، 5، 11، 12، 15، 18 و 20، از قاره اروپا کشور های انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، سوئیس، روسیه و سوئد با رتبه های سه، چهار، 6، 8، 10، 13، 16، 17 و 19، از قاره اقیانوسیه استرالیا با رتبه 9 و از قاره آمریکای جنوبی برزیل با رتبه 14، 20 کشور ممتاز جهان از نظر تولید علم در پایگاه استنادی تامسون رویترز به حساب می آیند.

مهراد در پایان اعلام کرد: وقتی که به اسامی 20 کشور تولید کننده برتر علم دقت بیشتری می کنیم، مشاهده می کنیم که کشور های چین، هندوستان، برزیل و روسیه از گروه کشور هایی هستند که با افزوده شدن آفریقای جنوبی به آن گروه، کشور های بریکس را تشکیل می دهند. هرچند که آفریقای جنوبی جزء 20 کشور برتر تولید علم نیست اما این گروه، نظام اقتصادی و نیز رتبه بندی دانشگاهی مشترکی را ایجاد کرده اند که مبنای آن شناخت اولویت ها، پیشرفت ها و شکاف های احتمالی در تحقیقات علمی است. از آنجا که جمهوری اسلامی ایران از نظر سطح علم و فناوری در بسیاری از موارد شبیه به گروه کشور های بریکس عمل می کند ، حضور چهار کشور از 5 کشور این گروه در بین کشور های تولید کننده علم برتر جهان، ایجاب می کند که جمهوری اسلامی ایران با حفظ مصالح علمی و فناوری کشور با گروه یاد شده همکاری کند.

 

دانشگاه آزاد کنکور جداگانه برگزار نمی‌کند/ میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 93 قطعی شد (92/9/6)

ایران کنفرانس

دانشگاه آزاد کنکور جداگانه برگزار نمی‌کند/ میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 93 قطعی شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو از اتخاذ چهار تصمیم مهم در این حوزه خبر داد و گفت: آنچه که مشخص است این است که دانشگاه آزاد آزمون جداگانه ای برگزار نمی کند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو 4 تصمیم برای آزمون سراسری اتخاذ شد.

وی افزود: پیش نویس آیین نامه اجرایی تهیه شد که این پیش نویس به هیات وزیران ارسال می شود. دلیل ارائه آن به هیات وزیران این است که موضوع در قانون آمده است.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: تصمیم دیگر نیز درباره تاثیر سوابق تحصیلی بود که تاثیر 25 درصد سوابق تحصیلی برای کنکور 93 قطعی خواهد بود.

وی درباره رشته های دارای پذیرش با سوابق تحصیلی خاطرنشان کرد: 70 درصد رشته ها با سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد که این امر در دانشگاه آزاد بیش از 93 درصد رشته ها خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شورا برگزاری متعدد آزمون ها را پذیرفت اما با توجه به اینکه در قانون سنجش و پذیرش مسئولیت سنجش با سازمان سنجش است اگر قرار باشد آزمون سراسری بیش از این یکبار در سال برگزار شود باید مسئولیت اجرای آن با سازمان سنجش باشد و با توجه به تصریح قانون کارگروهی در این زمینه تصمیم می گیرد.

وی افزود: این کارگروه درباره امکان برگزاری یک یا چند کنکور در سال بررسی هایی را انجام و نتیجه آن را به شورا ارائه می دهد و در نهایت شورا در این باره تصمیم قطعی می گیرد.

خدایی اظهار داشت: آنچه مشخص است این است که دانشگاه آزاد آزمون جداگانه ای برگزار نمی کند.

 

اعطای بورس تحصیلی خارج از کشور فقط از طريق برگزاري آزمون دكتري شد (92/9/6)

ایران کنفرانس

اعطای بورس تحصیلی خارج از کشور فقط از طريق برگزاري آزمون دكتري شد

معاونت بورس وامور دانشجويان خارج سازمان امور دانشجويان اعلام كرد: کلیه متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی خارج از کشور جهت استفاده از بورسیه ، الزاما می بایست درآزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال 1393كه توسط سازمان سنجش آموزش كشور برگزار مي شود، شرکت كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهلت ثبت نام اين آزمون طبق اعلام سازمان سنجش از تاریخ 5 آذر 9 همین ماه است.

گفتني است متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر مي توانند به سایت سازمان سنجش آموزش كشور به آدرس الكترونيك www.sanjesh.org مراجعه كنند

 

پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت (92/9/6)

ایران کنفرانس

پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت دانشجويان ممتاز (استعدادهای درخشان) مقطع کارشناسی‌ارشد را بدون آزمون در سال تحصيلی 94-93 در این دانشگاه پذیرش می کند .

به گزارش خبرنگارمهر، دانشگاه علم و صنعت دانشجويان ممتاز (استعدادهای درخشان) در مقطع کارشناسی‌ارشد را بدون آزمون برای سال تحصيلی 94-93 در این دانشگاه پذیرش می کند. دانشجویان ورودی سال 89 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور می توانند مدارک خود را جهت بررسی به دانشگاه علم و صنعت ارسال کنند.

حداقل شرايط لازم جهت درخواست

این دانشجویان باید حداقل دارای معدل 16 بوده و حداقل 100 واحد درسی در مقطع کارشناسی دوره روزانه حضوری را تا تاريخ 31شهریور1393 گذرانده باشند.

همچنین این دانشجویان باید دارای رتبه 1 الی 5 بوده و جايگاه ده درصد برتر از نظر معدل در ميان دانشجويان رشته و گرايش مربوطه را کسب کنند.

متقاضيان بايد ثبت نام اوليه خود را تا  12آذر92  صرفاً به صورت غيرحضوری از طريق آدرس https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm انجام دهند.

زمان اعلام نتايج پذيرش از طريق وبگاه مديريت تحصيلات تکميلی اطلاع رسانی خواهد شد.

متقاضیان می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل در انجام مراحل ثبت‌نام، با شماره تلفن 77240168 يا پست الکترونيک به نشانی آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید تماس حاصل کنند.

رشته هایی که دانشجویان استعداد درخشان پذیرش می شوند به شرح زیر است :

دانشکده مهندسی برق: الکترونيک، قدرت (ماشين، سيستم، حفاظت شبکه)، مخابرات (سيستم، ميدان)، کنترل، مهندسی پزشکی، بيوالکتريک، فناوری اطلاعات ـ مخابرات امن.

دانشکده مهندسی عمران: سازه، راه و ترابری، حمل و نقل، مهندسی آب و سازه‏های هيدروليکی، مهندسی زلزله، ژئوتکنيک، مهندسی محيط زيست، مهندسی و مديريت منابع آب، مهندسی و مديريت ساخت، مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دريايی.

دانشکده مهندسی صنایع : مهندسی صنايع، مهندسی سيستم‏های اقتصادی ـ اجتماعی، مديريت سيستم و بهره‏وری، مهندسی فناوری اطلاعات ـ تجارت الکترونيک، مهندسی لجستيک و زنجيره تأمين.

دانشکده مهندسی مکانيک:  طراحی کاربردی (مکانيک جامدات، ديناميک کنترل ارتعاشات، مواد و سازه‏های کامپوزيت، شکل‏دهی، مکاترونيک)،تبديل انرژی (ديناميک سيالات، سيستم‏های انرژی، علوم حرارتی)، ساخت و توليد (شکل دهی)، هواـ فضا (آئروديناميک، جلوبرندگی، سازه‏های هوايی) مهندسی پزشکی ـ بيومکانيک.

دانشکده مهندسی مواد: شناسايی و انتخاب روش ساخت مواد فلزی، استخراج فلزات، سراميک، ريخته‌گری، مهندسی پزشکی ـ بيومواد

دانشکده مهندسی شيمی: ترموديناميک وسينتيک، فرآيندهای جداسازی، صنايع شيمی معدنی، طراحی، شبيه‌سازی و کنترل فرآيندها، بيوتکنولوژی، مهندسی پليمر، مهندسی مخازن هيدروکربوری.

دانشکده مهندسی کامپيوتر: معماری سيستم‌های کامپيوتری، هوش مصنوعی و رباتيک، نرم‏افزار، طراحی شبکه های کامپيوتری.

دانشکده  مهندسی راه آهن: راه ‏آهن برقی، حمل و نقل ريلی، ماشين‌های ريلی، خطوط راه‌آهن، کنترل و علائم.
شيمی: شيمی (فيزيک، معدنی، تجزيه، آلی)، نانو شيمی.

دانشکده مهندسی معماری  و شهرسازی: معماری پايدار، معماری فضاهای آموزشی و فرهنگی، معماری فضاهای بهداشتی درمانی، معماری فناوری، معماری مسکن، شهرسازی ـ برنامه ريزی شهری، شهرسازی ـ برنامه‏ريزی منطقه‌ای، شهرسازی - طراحی شهری، مرمت و احيای بناهاو بافت‌های تاريخی، طراحی صنعتی

دانشکده رياضی:  رياضی محض (جبر، هندسه، آناليز)، رياضی کاربردی(تحقيق در عمليات، آناليز عددی)، آمار رياضی.

فيزيک:  فيزيک (حالت جامد و اتمی مولکولی)، فوتونيک.

دانشکده مهندسی خودرو: سازه و بدنه خودرو، سيستم محرکه خودرو، طراحی سيستم‌های تعليق، ترمز و فرمان خودرو.

دانشکده مهندسی پيشرفت:  مديريت تکنولوژی، مديريت اجرايی، مهندسی سيستم‏های اقتصادی ـ اجتماعی (برنامه‏ريزی سيستم‏های اقتصادی).

دانشکده فناوری نوين: مهندسی فناوری ماهواره، نانوفناوری ـ نانو مواد، فيزيک هسته ای، مهندسی سيستم‏های انرژی (انرژی محيط زيست).

تبصره : برای رشته ‏های مديريت تکنولوژی ـ مديريت اجرايی ـ مهندسی سيستم‏های اقتصادی، اجتماعی (برنامه‏ريزی سيستم‏های اقتصادی) ـ مهندسی فناوری ماهواره، نانوفناوری ـ نانو مواد ـ فيزيک هسته ای ـ مهندسی سيستم‏های انرژی (انرژی محيط زيست) فقط داوطلبان مرد پذيرش می شود.

 
مطالب بیشتر...

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی
بورس های تحصیلی و کارآموزی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1403© : ایران کنفرانس